Doorgaan naar artikel

Telersvereniging Purple Pride focust op horeca

Aubergine heeft een enorm groeipotentieel. Als consumenten er in een restaurant kennis mee maken, is de kans groot dat ze het thuis ook gaan bereiden, verwacht telersvereniging Purple Pride.

In slechts 1 op de 5 Nederlandse huishoudens wordt een keer per jaar aubergine gegeten. Telersvereniging Purple Pride, onderdeel van afzetorganisatie DOOR, ziet dan ook een enorm groeipotentieel. ‘Aubergine bij iedereen op het weekmenu’, is de ambitie van de telersvereniging. ‘Aubergine past perfect in de trend van gezond, vegetarisch en duurzaam eten.’

Specialties voorop

DOOR heeft een marketeer aangetrokken die zich speciaal op de horeca en de horeca-groothandel gaat richten met specialty-aubergines: graffity-, mini-graffity aubergines en nasu, een langwerpige donkerpaarse aubergine met paarse kelk. Voor nasu heeft Purple Pride de exclusieve rechten. De telersvereniging heeft dit jaar het aantal specialties teruggebracht van 6 naar deze 3 types. De witte, bolvormige mini-nasu is moeilijk te vermarkten. “We willen eerst markt creëren bij de horeca met 3 specialties en dat daarna mogelijk uitbreiden”, zegt Angelique Martens van DOOR.

Advies op maat

Purple Pride investeert al jaren in product-, consument- en ‘shopper’-onderzoek. Het delen van die kennis met de klanten is onderdeel van de nieuwe strategie. “Daarmee krijgt de retailer advies op maat over het te voeren assortiment, presentatie, communicatie en creatieve activatie.”

Bij alle communicatie benadrukt Purple Pride de inspanningen die het al jaren levert om zo duurzaam mogelijk te produceren. Op de nieuwe website wordt dat inzichtelijk gemaakt.

Bekijk meer

Share this

Afbeelding
Gerard Boonekamp

oud-redacteur

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin