Doorgaan naar artikel

Radiospots aubergine bij bbq-weer

De telersvereniging voor Nederlandse auberginetelers A8 zet dit jaar radiospots in om op mooie zomerdagen aubergine te promoten.

Het is een nieuw onderdeel in de jaarlijkse campagne van auberginetelers. De campagne is daarmee intensiever dan andere jaren. Het geld voor de radiospots op NPO 1, 2 en 3 komt onder meer uit niet-gebruikte budgetten uit voorgaande jaren. De bijdrage van telers (91 procent van het aubergineareaal) blijft gelijk aan andere jaren. “We willen meer bereik en consumenten laagdrempelig in aanraking laten komen met aubergine. Daarom hebben we hiervoor gekozen”, aldus een woordvoerder.

Ook kiezen de telers er opnieuw voor om festivals af te reizen met een bbq-promotie. Ook hier wordt de campagne geïntensiveerd. Naast de focus op bbq-gebruik, wordt ook de veelzijdigheid benadrukt op de winkelvloer en website plus social media.

Met winkelactiviteiten, consumentenevenementen en online activiteiten in Nederland en Duitsland brengen de aubergine kwekers aubergine verder onder de aandacht. Zo stond afgelopen zondag de aubergine volop in de picture in het programma Nederland Proeft op RTL 4.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin