Glas

Nieuws

Duitsers positiever na groentecampagne

De campagne 'Sicher ist lecker' heeft een positieve invloed op de Duitse beoordeling van vruchtgroenten uit kassen. Dat stelt het GroentenFruitBureau op basis van een marktmeting in november.

Circa 88 procent van de ondervraagden classificeren paprika als veilig als zij één van de campagnethema's hebben gezien. Dat percentage is 60 bij ondervraagden die niet die campagne hadden gezien, meldt het bureau in een nieuwsbrief. Het GroentenFruitBureau verdwijnt, maar is betrokken bij een recordaantal campagnes in vooral Duitsland.

Vanuit de sector lopen meerdere grote EU-campagnes in Duitsland, zoals 'Sicher ist lecker' voor alle kasgroenten, 'My Tomato' voor tomaten en 'Colourfultaste' voor paprika. Ook is dit najaar een nieuwe EU-campagne voor Conference peren gestart samen met de Belgen. Vanaf mei komen grote billboards in zevenhonderd Duitse steden met de campagne ‘Frische ist Leben’, eveneens een campagne met Belgische en Duitse telers onder de Duitse vlag van ‘5 am Tag’. Voor deze campagne is een nominatie van de Fruit Logistica Award in de wacht gesleept.

De ‘Sicher ist lecker’ campagne werd gevoerd in publieke media zoals Bild der Frau, Freundin, Für Sie en Essen & Trinken, en de relatietijdschriften van de grootste winkelketens zoals Edeka, Rewe en Kaisers Tengelmann en zijn meer dan 75 miljoen lezers bereikt.

Of registreer je om te kunnen reageren.