Glas

Nieuws 4 reacties

Promofilmpjes studenten zijn verpletterend

Studenten aan agrarische opleidingen die in filmpjes hun vakgebied met groot enthousiasme onder de aandacht brengen van leeftijdgenoten. Dat wapen werpen het Citaverde College in Horst en AB Limburg in de strijd om jongeren te interesseren voor de agrarische sector. Het resultaat is verpletterend.

Ruud van den Homberg, student aan de opleiding vollegrond van het Citaverde College kruipt op een gegeven moment zelfs in een oranje paprikapak om paprika’s te promoten in een supermarkt. Dat is slechts één van de onderdelen waaruit het beroep van tuinder bestaat, blijkt uit het filmpje over de glasgroentesector. Want Van den Homberg heeft ondertussen al een stuk of zes gedaanten laten zien, zelfs compleet met stropdas voor een gesprek met de bankdirecteur. Dit filmpje, en eentje over de varkenshouderij - die is eerlijk gezegd het aller leukste van de drie - en eentje over boomkwekerij staan inmiddels op Hyves en Youtube, dé informatiebronnen voor jongeren. Het enthousiasme dat van de filmpjes afstraalt, moet ervoor zorgen dat het ‘hits’ worden op deze sites, zodat meer jongeren interesse krijgen voor de agrarische sector en ook het imago van de sector onder jongeren sterk verbetert.

De studenten en cultureel projectenbureau Witgoed en van Bontewas uit Sevenum - dat de productie en regie voor haar rekening nam - zijn getuige de reacties op de presentatie van de filmpjes afgelopen vrijdag op het Citaverde College in die doelen meesterlijk geslaagd.

Klik hier voor de filmpjes (zie onder recente video's, rechts op de pagina met als titels 'Werk in de glastuinbouw / Werken in de varkenshouderij / Werken in een boomkwekerij').

Bron: Groenten&Fruit - Auteur: Stan Verstegen

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Peter Verschuren

    Geweldige filmpjes hoor, maar de realiteit voor de gemiddelde medewerker ziet er toch wat anders uit.

  • no-profile-image

    Stan Verstegen

    Beste Peter,
    Dat is nou net de clou. Probeer de sector met een vette knipoog op een positieve manier onder de aandacht te brengen. De tomatensaus van Bertolli wordt ook niet op die manier gemaakt... :-)

  • no-profile-image

    Peter Verschuren

    Als dat de bedoeling is dan is het prima gelukt!

  • no-profile-image

    Carlo Mutsers, CITAVERDE College Horst

    Beste Peter, het gaat hier om leerlingen van niveau 3 en 4. Deze leerlingen worden opgeleid tot bedrijfsleider of zelfstandig ondernemer. De filmpjes zijn bedoeld om de veelzijdigheid van die beroepen weer te geven en niet direkt om de dagelijkse werkzaamheden van een medewerker in beeld te brengen.

Of registreer je om te kunnen reageren.