Glas

Nieuws

Consument besteedt meer aan paprika's

In het eerste half jaar van 2010 gaven Nederlandse consumenten in supermarkten (exclusief Aldi en Lidl) 16 procent meer uit aan paprika’s dan vorig jaar.

In de eerste 6 maanden van dit jaar werd  volgens een marktbeeld van Het PT €45 miljoen uitgegeven aan paprika's, tegen ruim € 39 miljoen in diezelfde periode in 2009. Hoofdzakelijk aankopen van mixpaprika en rode paprika namen toe. De rode paprika is goed voor een aandeel van 38 procent in de totale uitgaven aan paprika, gevolgd door mixpaprika (36%) en rode zoete puntpaprika (6%).


Moeizame afzet in Rusland
De meeste Nederlandse paprika’s in de eerste helft van 2010 gingen naar Duitsland (38%) en het Verenigd Koninkrijk (18%). Op afstand volgt export naar Polen en Zweden. De uitvoer naar Rusland viel in de eerste helft van 2010 een stuk terug. Ook export naar de VS blijft iets achter op vorig jaar, toen een flinke exportstijging was te zien.


Bron: Groenten & Fruit – Auteur: Peter Visser

Of registreer je om te kunnen reageren.