Glas

Nieuws

‘Kopen bij de Bron’ nadert realisatie

Er wordt gestart met het uitwerken van een businessplan om producten via Internet direct vanaf teeltbedrijven te verkopen.

Eind januari hebben alle deelnemers van het initiatief ‘Kopen bij de Bron’ een prestatiecontract getekend, om te starten met het uitwerken van een businessplan. Daarmee komt Kopen bij de Bron dichtbij realisatie.

Kopen via Internet

Het doel van Kopen bij de Bron is het realiseren van een nieuw elektronisch gestuurd afzetkanaal door middel van internet, waarmee consumenten en bedrijven een totaalpakket aan glastuinbouwproducten direct bij de telers kunnen kopen. Dit levert ketenverkorting en ketenomkering op, met hogere marges voor de teeltbedrijven. Tot op heden zijn er 12 telers en kwekers van groenten, snijbloemen en potplanten aangesloten bij het initiatief.

Demokwekerij Westland heeft een initiërende en bemiddelende rol bij het initiatief, Kenlog bedrijfskundige advisering heeft een uitvoerende en adviserende rol en vertaalt input vanuit de aangesloten telers naar het businessplan, dat naar verwachting in april wordt afgerond.
 
Bron: gfactueel.nl – Auteur: Peter Visser

Redactie GFActueel

Of registreer je om te kunnen reageren.