Glas

Nieuws

Telers willen actie tegen slechte levering OCAP

LTO Noord Glaskracht roept haar leden die klant zijn van OCAP de CO2-leveringsproblemen van OCAP te melden bij hun rechtsbijstandverzekeraar. De leden hebben geen vertrouwen meer in de CO2-levering van OCAP.

Dit is de uitkomst van twee ledenbijeenkomsten die LTO Noord Glaskracht onlangs organiseerde. OCAP is een bedrijf dat CO2 levert aan glastuinbouwondernemingen. Vanaf de start van het OCAP-project kende de CO2-levering van OCAP problemen. Vooral vorig jaar waren er veel problemen met de levering van CO2. Volgens LTO Noord werd vorig jaar maandenlang de levering van CO2 vrijwel dagelijks voortijdig gestaakt. 'Diverse oplossingen die door OCAP werden aangekondigd werden keer op keer ingetrokken', aldus een persbericht van LTO Noord Glaskracht. Sinds een paar maanden is bekend dat de technische oorzaak van de CO2-leveringsproblemen pas in september 2010 opgelost kan worden.

Stappen ondernemen
Tijdens de ledenbijeenkomsten van LTO Noord Glaskracht bleek dat er geen vertrouwen meer in de CO2-levering door OCAP is. Een dag voor de eerste ledenbijeenkomst van LTO Noord Glaskracht stuurde OCAP een brief aan alle klanten met de belofte dat in 2010 extra CO2 beschikbaar komt om ondanks het technische probleem toch voor voldoende levering te zorgen. De glastuinbouwondernemers hebben echter niet het vertrouwen dat de problemen nu wel opgelost worden en achten de stap naar de  rechtsbijstand noodzakelijk.

Bron: gfactueel.nl - Auteur: Ellis Langen



Ellis Langen

Of registreer je om te kunnen reageren.