Glas

Nieuws

‘Inspired by’ nieuw imago Westland

Inspired by Westland! Dat is de slogan waarmee het Westland zichzelf gaat labelen. De streek hoopt er haar imago teverbeteren.

Gisteravond werd in Poeldijk de imagocampagne in gang gezet door zakenvrouw van het jaar Meiny Prins. “De groeimogelijkheden en de dynamiek van Westland en de bedrijven hier, dat willen we uitdragen”, aldus Prins. Door het label op producten, op vrachtwagens en op andere Westlandse uitingen te plakken, moet buiten het Westland en buiten de tuinbouw duidelijker worden dat het in deze streek inspirerend toegaat.

Niet in balans
Uit onderzoeken van onder meer de Rabobank blijkt al jaren dat het imago van het Westland niet in balans is met de economische kracht en waarde. Studenten zien het Westland en de tuinbouw niet als serieuze plek voor een mooie carrière, burgers willen er niet wonen en beleidsmakers zijn onvoldoende doordrongen van het belang van de vernieuwende bedrijvigheid. De huidige campagne is een gezamenlijk product van bedrijfsleven en overheid.

Bron: gfactueel.nl - Auteur: Ton van der Scheer

Of registreer je om te kunnen reageren.