Glas

Nieuws

Enza Zaden introduceert Timing Taste

De best smakende tomaat op het juiste moment, dat is in het kort de formule van Timing Taste. Het zaadveredelingsbedrijf uit Enkhuizen lanceerde de marketingcampagne gisteren op een begrijpelijke locatie: Tomato World in Honselersdijk.

Doelstelling van Timing Taste is het opzetten van een platform op gebied van smaaktomaten. Bekende rassen als Campari, Aranca en Sunstream komen immers uit de schoot van Enza Zaden. De opgebouwde kennis en genetische basis stellen het veredelingsbedrijf in staat om verder te innoveren op gebied van smaaktomaten. Enza Zaden gelooft in de verdere ontwikkeling van de smaaktomaat en ziet de introductie van Timing Taste als een logische volgende stap.

Promotiebudget
Tijdens de bijeenkomst bij Tomato World werd Timing Taste toegelicht door directeur Benelux Henk Haitsma, marketing directeur Hein Bemelmans en onderzoeksmanager Jeroen Rouppe van der Voort. De twee gastsprekers gingen uitgebreid in op het onderwerp smaak. Ton Janssen van Tasty Tom schetste de ontwikkeling van zijn tomatenmerk, maar pleitte vooral voor meer marketingbudget voor de promotie van tomaten. “Tasty Tom besteedt 1% van haar omzet aan promotie, de rest van de tomatensector 0,005%. Dat moet echt anders!” Wijnmaker en –kenner Ilja Gort gaf op ludieke wijze zijn visie op smaak en smaakbeleving. Zijn boodschap: ‘drink nooit slechte wijn’ en ‘geen enkele consument vraagt om een slechte kwaliteit, vraag is wel of ze voor kwaliteit willen betalen.’

Meer over Timing Taste in Groenten & Fruit Actueel van dinsdag 17 november a.s.

Bron: gfactueel.nl - Auteur: Roger Abbenhuijs

Roger Abbenhuijs

Of registreer je om te kunnen reageren.