weblog

‘De productintroductie van de eeuw’

In december komt Cosmic Crisp de markt op. De marketingcampagne belooft een revolutie in appelland.

Alweer een nieuw appelras. Om die reactie in de kiem te smoren pakken de veredelaars en vooral de marketeers van de Cosmic Crisp appel het qua publiciteit wat ambitieuzer aan. De appel die de hele sector op zijn grondvesten zal doen schudden. Het zou zelfs de grootste lancering van 1 afzonderlijk product in de geschiedenis van Amerika worden.

Gewend aan superlatieven

Nou zijn ze in de VS zeker de laatste paar jaar wel gewend om met superlatieven bestookt te worden, al was het maar door hun eigen president via Twitter.

Iets kan echter goed klinken, die perfecte appel moet in de praktijk dan ook wel overeind blijven

Maar dat kan natuurlijk 2 kanten op gaan. Óf je gelooft er sowieso niks meer van, óf het went en je denkt: ‘klinkt goed!’. Iets kan echter goed klinken, die perfecte appel moet in de praktijk dan ook wel overeind blijven. Dat zal pas echt duidelijk worden als de kruising tussen cultivars van de Honey Crisp en de Enterprise dit najaar op de markt komt. Telers en handelaren roepen nu alvast om het hardst dat de Cosmic Crisp hoge producties haalt in de boomgaard en mooie grote appels oplevert, die helemaal rood zijn, heel goed bewaarbaar is, zoet is maar té, een lekker crunchy mondgevoel heeft.

Loten om de beschikbare bomen

Het ras mag vrij worden geteeld door alle telers in de Amerikaanse staat Washington, in het noordwesten van de VS. Maar omdat er meer dan 10 keer zo veel aanvragen waren moest er worden geloot om de 300.000 beschikbare bomen te verdelen.

Want hoe opwindend dat voor veel consumenten in het Engels ook kan klinken, het blijft natuurlijk toch maar een appel

Het nieuws dat deze nieuwe appel ook naar Australië komt moet daar ook zijn ingeslagen als een bommetje. Misschien ook niet. Want hoe opwindend dat voor veel consumenten in het Engels ook kan klinken, het blijft natuurlijk toch maar een appel.

Of registreer je om te kunnen reageren.