weblog

‘Fruitmasters hoopt op run op fruit’

Tsum Tsum is dé rage van 2017. Fruitmasters haakt aan en spreekt alvast van een run. Endorsed by Disney.

Huh? Tsum tsum? Rage? Endorsed? Ja, voor wie geen kinderen heeft, was het misschien even aan de aandacht ontsnapt. Maar de stapelbare Tsum Tsum-knuffels schijnen niet aan te slepen te zijn. Terwijl ze – ik heb het even snel gegoogeld – nog best prijzig zijn.

Flippo‘s, Noepies en Suske en Wiske

Fruitmasters heeft een naam op te houden als het gaat om kindvriendelijke marketing. Ooit lanceerden ze de Noepies, meesurfend op de vloedgolf die de Flippo-rage veroorzaakte in kidsmarketingland. En daarna hebben jarenlang Suske en Wiske-figuren op fruitverpakkingen uit Geldermalsen gestaan.

Fruitmasters heeft een naam op te houden als het gaat om kindvriendelijke marketing.

Vier zakken voor één Tsum Tsum

Nu dus kun je sparen voor Disney Tsum Tsums. Voor een knuffel moet een consument 4 codes hebben, die men ontvangt door zakken en schalen appels of peren met zogenoemd Smulfruit te kopen.

De kinderen (en hun ouders) moeten dus stevig dooreten. Maar dat zou geen probleem moeten zijn, want, zo stelt Fruitmasters in het persbericht van vanmorgen: “Volgens onderzoek van het RIVM eten kinderen 20% meer fruit dan 5 jaar geleden”.

Waarschuwen voor negatieve boodschap

En daarmee doet Fruitmasters het marketingtechnisch wéér goed. Want voedselpsychologen waarschuwen voor negatieve boodschappen over dat we met zijn allen (veel) te weinig groenten en fruit eten. Dan denkt de consument: ‘Nou ja, als bijna niemand de aanbevolen hoeveelheid haalt, dan is het misschien ook weer niet zo heel erg’. Mensen willen bij graag bij de meerderheid horen. En als de trend nu is dat kinderen méér fruit eten, dan wil je als ouder juist weer graag dáár bij horen. En 4 zakken appels voor één tsumtsummetje, dat is gewoon een goeie deal!

Hiermee doet Fruitmasters het marketingtechnisch wéér goed.

Of registreer je om te kunnen reageren.