Doorgaan naar artikel

Simply the Bes lanceert campagne ‘Blauw voor jou’

Het promotieplatform Simply the Bes is een campagne gestart ter promotie van blauwe bes met als slogan: ‘Blauw voor jou’.

Simply the Bes is het promotieplatform van het collectief van blauwe bessentelers, het ‘Blauwe Bessen Platform’. Het seizoen voor deze telers ziet er vanwege corona anders uit dan gebruikelijk. Bovendien is een aanzienlijk deel van de oogst verloren gegaan als gevolg van nachtvorsten half mei.

In de productieregio Noord-Limburg is de schatting dat er in totaal 30 tot 40% minder blauwe bessen worden geoogst. Ook vertrouwde seizoensactiviteiten zoals horeca, rondleidingen en zelfpluk zullen er noodgedwongen anders uitzien dit jaar.

‘Blauw voor jou‘-dag

Met de campagne ‘Blauw voor jou’ wil Simply the Bes (de start van) het blauwe bessenseizoen bij de consument onder de aandacht brengen. In het seizoen worden er vier dagen uitgeroepen tot ‘blauw voor jou’-dag. Op zo’n dag schenken telers Nederlandse blauwe bessen aan een specifieke doelgroep die dat heeft verdiend. Telers roepen de consument op om mee te doen en net als de telers een bakje blauwe bessen weg te geven aan iemand die dat verdiend heeft.

15 juni eerste ‘Blauw voor jou‘-dag

Op 15 juni staat de eerste ‘Blauw voor jou’-dag gepland. Er wordt gestart met het schenken van blauwe bessen aan personen uit het onderwijs die dat verdiend hebben. Enkele telers van Simply the Bes bezoeken diverse scholen, waarbij ze met het schenken uiteraard rekening houden met de RIVM-maatregelen. Woensdag 15 juli staat in het teken van de zorg, 15 augustus van de hulpdiensten en 15 september worden ouderen met blauwe bessen verrast.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin