Doorgaan naar artikel

Marketing Rubens op laag pitje

Terwijl de marketingcampagne voor het clubras Rubens in het buitenland al in volle gang is, blijft het in Nederland nog opvallend stil.

In 2011 trapte The Greenery nog af met een speciale appel party, waarbij Pierre Wind, het eerste kistje appels veilde. Ook in 2010 gebeurde dat. In 2009 werd nog een grootschalige tv-campagne op touw gezet.

Onduidelijk is in hoeverre de ontmanteling van de Inova Fruit afzet BV de campagne dit jaar heeft vertraagd. De verantwoordelijkheid voor verkoopmarketing ligt sinds de herstructurering van de verkoop van de clubrassen Rubens, Junami en Wellant bij de verschillende afzetorganisaties.

Volgens een woordvoerder van The Greenery zijn er nog wel marketingacties in voorbereiding. Hoe die er inhoudelijk uit komen te zien, is nog niet bekend.

Oogst 2012

Eerder werd bekend dat de oogst van Rubens dit jaar naar schatting 12 procent lager uitvalt. De kwaliteit is volgens betrokken prima. De Europese oogst van Rubens wordt dit jaar geschat op 15.000 ton, ongeveer de helft daarvan is afkomstig uit Nederland.

Share this

Brammert Waagmeester

voormalig freelance marktredacteur

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin