Doorgaan naar artikel

Marktupdate: Elstar-actie op inkoopniveau

Met actieprijzen van € 0,99 per kilo voor Elstar varen supermarkten scherp aan de wind.

De vraag is of er nog wat wordt verdiend of geld wordt verloren. En wie betaalt de rekening in zo’n geval? Supermarkten of leveranciers? Supermarkten betalen voor de Elstar toch al snel een euro of meer en maken daarnaast ook nog verkoopkosten. Het kan zijn dat afzetorganisaties meegaan in zo’n actie om klanten te houden, of om duurdere soorten in de schappen te krijgen. Lidl en Nettorama hebben deze week de Elstar-acties op dat niveau. Lidl doet dat met een tv-spotje, wat weer goede reclame is voor de appel. De keten koppelt in het spotje de actie met Elstar aan de verkiezing tot beste AGF-afdeling.

Het actieprijsniveau van € 0,99 is eerder gezien dit seizoen, al valt geen onderscheid te maken in de sortering die is gekozen bij de acties. Naast Lidl en Nettorama kiezen andere winkels voor hogere actieprijzen voor Elstar, bijvoorbeeld € 1,29 of € 1,39.

Actie AH met Xenia-peren

Bij peren valt een aantal zaken op. Coop kiest voor een 50% kortingactie op Conference voor € 0,99 per kilo. AH kiest voor een brede perenactie met daarin de betrekkelijk jonge Xenia-peer, Doyenné du Comice en Conference.

Investeren in marktgerichte clubrassen als de Xenia peer is niet iets om uit te stellen tot volgend jaar, aldus Rabobank. - Foto: Ton van der Scheer

Investeren in marktgerichte clubrassen als de Xenia peer is niet iets om uit te stellen tot volgend jaar, aldus Rabobank. – Foto: Ton van der Scheer

De eerste twee kleinere rassen zijn begin deze week op de winkelvloer gebracht. Dinsdag 31 oktober meldt AH op zijn website alleen de actie met Conference, alleen op de winkelvloer te halen met 30% korting.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin