Vollegrond

Nieuws 248 bekeken 3 reacties

Prei in beeld bij omroep Limburg

'Nederland is de prei kwijt.' Dat is de naam van een nieuwe campagne van preitelers. Zij vinden dat hun product vaker op de menukaart moet in restaurants, en ook vaker als hoofdgroente thuis gegeten moet worden.

Preiteler Gert-Jan Aerts verkondigt deze boodschap deze week in het programma Koplopers van omroep L1. Hij gaat ook in op het matige rendement bij veel preitelers, volgens hem mede ontstaan door de nadruk op 'kilo's telen' en het ontbreken van onderscheid ten aanzien van smaak en presentatie. "De ultieme droom is een onderscheidend merkproduct waar de consument specifiek naar gaat vragen". 
Limburg telt een kleine 200 preitelers. Het mini-interview met Aerts is aanstaande zondag op L1 nogmaals te zien om 11.25, 13.25, 15.25 en 16.30 uur.

Klik hier voor het filmpje.

Bron: Groenten&Fruit - Auteur: Joost Stallen 

Laatste reacties

  • no-profile-image

    pompoen

    Volgens mij hoor ik een echo....

  • no-profile-image

    Gert-Jan Aerts

    Beste pompoen, welke echo bedoel je ?

  • no-profile-image

    pompoen

    "het ontbreken van onderscheid ten aanzien van smaak en presentatie".
    Niet alleen van prei, maar van een groot deel van de sector.
    Het naamloos dumpen op de veiling, iedereen weet dat het anders moet, want zo kan het niet doorgaan.
    Maar vervolgens gaan we met zijn allen op dezelfde manier door.
    Helaas heb ik ook de oplossing niet, dus ik denk dat het meer frustatie is...

Of registreer je om te kunnen reageren.