Doorgaan naar artikel

‘Groentenhandel kan veel winnen met social media’

De Europese koepel voor groente- en fruithandel Freshfel wil dat zijn leden volledig gaan voor merkenbouw en klantencontact via social media.

De tijd is er rijp voor, stelt Freshfel. Via social media zoals Facebook en Twitter zijn commerciële contacten aan te gaan tussen bedrijven over de hele wereld, maar kunnen ook klanten bereikt worden, waaruit vervolgens waardevolle consumentendata ontstaat.

Digitale infrastructuur

De digitale infrastructuur in de keten staat voor een belangrijk deel overeind bij de voorlopers op de markt. Daardoor kunnen telers hoogwaardige en veilige producten verbouwen. Dat zorgt voor de volgende stap, om dat te communiceren naar consumenten. In het persbericht van Freshfel staat een voorbeeld van #FruitVeg4You, de manier waarop Freshfel probeert voedingsinformatie te delen met consumenten. Dat is onderdeel van beleid van de Europese Commissie om digitale platforms te ontwikkelen. Bedrijven moeten het op eigen houtje doen, maar hoe effectief de investeringen in social media zijn voor de lange termijn wordt door Freshfel niet beantwoord in het persbericht dat op de Fruit Logistica werd rondgedeeld.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin