Doorgaan naar artikel

Groei Duitse consumptie groente en fruit

De consumptie van groente en fruit in Duitsland groeide opnieuw in 2017.

Op basis van supermarktverkoopcijfers concludeert het onderzoeksbureau GfK dat in Duitsland in 2017 circa 3% meer fruit werd verkocht (volume) en 1% meer groente.

De stijging is daarmee iets minder sterk dan in 2016, maar het betekent wel een bestendiging van de marktverbetering van 2016.

Wortelachtige groente

Door hogere prijzen (3% voor groente en 1% voor vers fruit) steeg de waarde van de verkopen harder. Dat werd bekendgemaakt op de Fruit Logistica-beurs in Berlijn, op 7 februari.

De Duitse verkoop van wortelachtige groente steeg opvallend. Ook bloemkool viel op, dat een duidelijk meer verkocht werd (27%), aldus een bericht bij aanvang van de beurs.

Luxer assortiment

Door de fijnere tomaten neemt het tonnage van de tomatenverkopen af met 3%. Fijnere tomaten maken nu 56% van het tomatenvolume, met een trend naar nog fijnere tomaten. Bij komkommers is een dergelijke verfijning niet zichtbaar, maar wint de grove vrucht juist ruimte in het boodschappenmandje. De verkoop van de categorie zoete paprika groeit 2,5%, met een impuls door puntpaprika.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin