Doorgaan naar artikel

Syngenta voelt trage start groeiseizoen

Een trage start van het Europese groeiseizoen drukt licht op de verkopen van Syngenta in het afgelopen eerste kwartaal.

De omzet daalde 1% naar $ 3,7 miljard, vooral door goedkopere prijzen voor producten. Ondanks de trage start in Noord- en Centraal Europa gaat het concern voor dit hele jaar uit van een omzetgroei, vooral in Azië.

Bij de herbicideverkoop was dat effect van het late groeiseizoen in delen van Europa voelbaar. Ook de verkoop van het veelbesproken glyfosaat stond enigszins onder druk bij de middelenfabrikant.

Voor de groentezadendivisie meldt Syngenta groei in de Europese Unie. Hoe groot die is, wordt niet duidelijk in het persbericht. Daarin spreekt Syngenta de verwachting uit dat begin mei de overname door ChemChina wordt afgerond.

Stabiele verkopen

Goed nieuws voor Syngenta is ook de verdubbeling van de omzet van nieuwe producten en het niet langer optreden van negatieve wisselkoerseffecten op de omzet.

Topman Erik Fyrwald: “Hoewel condities voor telers aan het begin van het jaar nog lastig blijven, zijn de verkopen stabiel en wisselkoersen werpen geen schaduw meer op onze prestaties. Voor het hele jaar houden we vast aan de doelstelling van groei onder de 10% en een verbetering van de marges.”

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin