Doorgaan naar artikel

2 ton voor consumptiecampagne GroentenFruit Huis

Staatssecretaris Martijn van Dam heeft voor de start van het actieprogramma stimulering G&F-consumptie € 200.000 subsidie toegekend aan het GroentenFruit Huis.

Dat moet de start van de consumentencampagne mogelijk maken. Het gaat vooral om het inrichten van een website en andere voorlichtingscommunicatie, blijkt uit de brief die Van Dam stuurde over de campagnesubsidie.

Campagne van 4 jaar

Bedrijfsleven, overheid en maatschappelijke organisaties zullen zich de komende 4 jaar in het kader van dit actieprogramma inzetten ten behoeve van de stimulering van de consumptie van groente en fruit in Nederland. Het subsidiebedrag is een maximumbedrag voor te maken kosten. Het GroentenFruit Huis krijgt een voorschot van € 160.000 overgemaakt om de start mogelijk te maken.

Tv-kok

De campagne moet de consumptie van groente en fruit verhogen. De stap past in de Voedselagenda voor veilig, gezond en duurzaam voedsel. Eerder werd al bekend dat tv-kok Rudolph van Veen ambassadeur wordt van het actieprogramma. Van Veen stapt over van kookzender 24kitchen naar een eigen internetkanaal voor eerlijke voeding.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin