Doorgaan naar artikel

Van Dam wil praten over inzet GMO bij groentecampagnes

Staatssecretaris Martijn van Dam wil in september met de groente en fruitsector aan tafel om met GMO-ondersteuning promotiecampagnes te starten.

Doel is de consumptie te verhogen. Van Dam kondigde dat aan tijdens een ludiek persmoment: het inluiden van de komkommertijd. Daarbij deelde Van Dam en vertegenwoordigers van GroentenFruit Huis snackgroenten uit aan voorbijgangers.

Eerder dit jaar kondigde Van Dam het akkoord over de nationale strategie GMO aan dat hij met de groente en fruitsector overeen was gekomen. Daarin worden investeringen op tuinen teruggeschroefd, maar wordt meer ingezet op marketing. Dit najaar wil hij dus nieuwe plannen ontwikkelen. Die hoeven niet in mediacampagnes uit te monden, stelt zijn woordvoerder. “Je kunt ook denken aan nieuwe concepten of producten die door teelt en retail samen worden ontwikkeld.”

Groenteteller

Dit najaar start in ieder geval het Voedingscentrum een nieuwe campagne met een ‘groenteteller’, een hulpmiddel om in te schatten of je de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid haalt. Hoe dat werkt is niet duidelijk. De campagne wordt nog uitgewerkt. “Wel wordt deze campagne door de overheid betaald”, aldus de woordvoerder van de staatssecretaris.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin