Doorgaan naar artikel

Greenpeace gaat door met spotjes na gesprek Jumbo

De harde Greenpeace-spotjes over gangbare groente en fruit bij Jumbo blijven te horen op de landelijke radio.

Dinsdag vond een gesprek plaats tussen Jumbo en Greenpeace, maar zonder bevredigend resultaat, aldus de milieuorganisatie. Greenpeace had een gesprek met Jumbo-inkopers en de commercieel verantwoordelijke van de winkelketen. Sinds donderdag heeft Greenpeace vooral Albert Heijn op de korrel genomen, maar er zijn spotjes voor Albert Heijn, Jumbo en Lidl. De milieuorganisatie heeft een verkiezing gehouden welke van de drie spotjes als eerste op de publieke zenders zouden worden uitgezonden. De Lidl-spotjes volgen nog.

Greenpeace wil dat de ketens de verkopen biologisch of Milieukeur verhogen, of dat ze een zwarte lijst gaan hanteren, of de pilots met duurzame teelt opschalen.

Albert Heijn voert maandag een gesprek met Greenpeace en wil voorstellen doen ter verbetering van het  bestrijdingsmiddelengebruik. Een AH-woordvoerder: “We vertellen onze klanten dat de groente en fruit veilig zijn. Onze telers gebruiken al zo min mogelijk, maar we kijken altijd of het beter kan. Ik kan nog niet heel veel zeggen over de gesprekken maandag, maar we hebben ook met onze telers gesproken en op dat punt het net opgehaald.”

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin