Doorgaan naar artikel

Greenery haalt nieuwe ceo uit eigen gelederen

The Greenery heeft een nieuwe algemeen directeur. Steven Martina is per direct benoemd door de Raad van Commissarissen. Martina is al twaalf jaar in dienst van The Greenery, het meest recent als directeur Retail & Trade.

Het is voor het eerst dat The Greenery een topman krijgt die niet van buiten het bedrijf is gehaald. Als directeur Retail & Trade was Steven Martina (39) tot op heden verantwoordelijk voor commercie, marketing, e-commerce en de samenwerking met retailpartners. Hij is de architect en implementatiemanager van het commerciële herstructureringsprogramma van The Greenery in de afgelopen twee jaar.

Verder met ingezette strategie

Martina volgt Ton Wortel op, die eind 2015 als ceo bij The Greenery vertrok om een verschil van inzicht over uitvoering van het gekozen bedrijfsbeleid. Financieel directeur Philip Limvers nam daarna de functie van ceo waar. Hij blijft lid van de hoofddirectie.

De opdracht van de nieuwe Greenery-topman is voortbouwen op de ingezette koers. Deze richt zich op kostprijsleiderschap en ketensamenwerking met retailpartners. The Greenery zet in op duurzame en intensieve samenwerking met telers. Dat laatste bleek onlangs uit een driejarig contract tussen The Greenery, de Duitse retailer Edeka en de Greenery-bedrijven van tomatengroep Greenco.

Betere operationele resultaten

De doorgevoerde reorganisatie en herstructurering hebben geleid tot een forse reductie van overhead- en ketenkosten. Hierdoor laten de operationele resultaten een duidelijke verbetering zien, aldus de Raad van Commissarissen. Over 2014 haalde The Greenery nog een bescheiden netto winst van 1 miljoen euro op een omzet die dat jaar met 200 miljoen euro was gedaald naar 1,1 miljard euro. De cijfers over 2015 zullen in het tweede kwartaal bekend worden gemaakt.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin