Home

Nieuws 372 bekeken laatste update:9 feb 2015

Britten gewaarschuwd om geen bollen te eten

Britse supermarkten hebben een oproep gekregen om narcisbollen en narcissen vooral niet in de buurt van groente te leggen, om te voorkomen dat mensen zichzelf per ongeluk vergiftigen.

In het verleden zijn de bollen wel eens aangezien voor uien en het blad voor een Chinese groente. De Britse voedsel- en warenautoriteit heeft winkelketens aangeschreven om dat komend voorjaar te voorkomen, meldt The Guardian zaterdag. Het eten van narcissen kan overgeven, diarree en irritatie van de mond en keel veroorzaken. Dergelijke symptomen kunnen een etmaal aanhouden.

Of registreer je om te kunnen reageren.