Home

Nieuws 1444 bekeken 1 reactie

Biologische Beebox tweede na Hello Fresh

Beebox is na Hello Fresh de tweede speler in de markt van maaltijdboxen aan huis. Maar Albert Heijn komt eraan, met Bol.com als zeer ervaren online verzender in huis. "We hopen die achter ons te kunnen houden, zegt Beebox-directeur Jack Stroeken.

Stroeken sprak gisteren op het jaarlijkse evenement Breeding Proof van Monsanto, dit jaar in Rhoon. Zijn bedrijf Beebox is drie jaar geleden pas van start gegaan. Achterliggend idee van grondlegger Jan Huygen was een brug te slaan tussen agricultuur en smaakcultuur.

De Beebox maaltijdboxen bieden oplossingen voor een aantal knelpunten. Het maakt het een jonge doelgroep makkelijk om genoeg gezond voedsel te eten. Het is nu zo dat hoe jonger de consumenten, hoe minder groente en fruit ze eten. In de box zit genoeg voor één tot vier personen en de recepten voor gevarieerde en avontuurlijke maaltijden zijn bijgeleverd.

De box levert biologische producten voor een prijs die gegarandeerd 5 procent lager is dan vergelijkbare producten in de supermarkt. Maar tegelijkertijd krijgen boer en tuinder gegarandeerd 40 tot 50 procent van de consumentenprijs als beloning voor hun geleverd product. "Een eerlijke prijs voor consument en boer", noemt Stroeken dat.

En het kan allemaal online, maar bestellen kan ook offline via de lokale contactpersonen. "De schattingen over de groei van online verkoop van vers lopen uiteen. Nu is het net iets meer dan 1 procent. Ik hou het tot nu toe zelf op 10 procent in 2020. Maar ik hoor ook wel het dubbele. En wie weet. Van onze 5 duizend klanten bestelt twee derde online."

En voornamelijk via de smartphone. "De werking van onze website via de mobiel is van het grootste belang. Langs die weg komen heel veel bestellingen", aldus Jack Stroeken, in de agf-wereld nog vooral bekend als voormalig voorman van promotieorganisatie GroentenFruit Bureau.

Tip voor verkoopsites

Tip voor iedereen die ook online verkoopt: zet je meest luxe product linksboven en de goedkoopste variant rechts. "We hadden dat eerst andersom en toen we het omdraaiden naar de huidige volgorde ging de verkoop van onze Box Extra met 30 procent omhoog. Schijnt offline anders te werken.

Eén reactie

  • jcw leeuwenburg

    Ik hoop dat Beebox zijn personeel beter behandelt dan
    Hello Fresh, want daar is het een ongeorganiseerde
    bende.

Of registreer je om te kunnen reageren.