Doorgaan naar artikel

Jumbo wijzigt campagne: tomaten niet altijd €0,99

Jumbo heeft snoeptomaatjes, kropsla, bospeen en Conferenceperen scherp in prijs verlaagd, maar zal deze prijzen niet altijd zo laag houden.

Daarmee heeft Jumbo haar prijsbeleid voor AGF toch behoorlijk aangescherpt. De campagne die vanmorgen startte, is nu wel al aangepast.  Vanmorgen meldde Jumbo nog dat de prijzen gegarandeerd de laagste zijn van Nederland en dat deze prijzen vast zijn. Kropsla kost vanaf woensdag  € 0,69 per stuk, bospeen kost € 0,99 per bos en snoeptomaatjes (bekers van 250 gram) liggen voor € 0,99 in de winkel. Conference peren kosten bij Jumbo € 0,99 per kilo. Deze prijs kan stijgen als de markt daartoe aanleiding geeft, zegt een woordvoerder.

Jumbo stelt dat de campagne tot verwarring leidde, ook veroorzaakt door een ingewikkeld prijsbeleid. De keten hanteert namelijk een laagste prijsgarantie voor haar hele agf-assortiment, maar heeft een aantal producten zoals banaan en champignons waarvoor het claimt de prijzen altijd vast te zetten op 99 en 75 cent. Voor de producten snoeptomaten, kropsla, bospeen en Conference geldt dit niet. Bij hoge inkoopprijzen, stijgen de producten. Jumbo erkent dat de tekst van de campagne een verkeerd beeld gaf. “Het schept verwarring, we hebben de tekst aangepast.”

Volgens een agf-manager in het midden van het land zijn de genoemde producten (snoeptomaatjes, kropsla, bospeen en Conference) stevig in prijs verlaagd, nadat uit prijsmetingen was gebleken dat Jumbo niet de goedkoopste was. De keten koos ervoor in deze campagne de prijsafstand met concurrenten te vergroten.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin