Doorgaan naar artikel

AH nodigt niet-leveranciers uit

ZAANDAM – Albert Heijn organiseert eind deze maand twee speciale dagen waarop nieuwe leveranciers hun producten en concepten kunnen laten zien op category managementniveau. De AH Podiumdagen worden gehouden op 26 en 28 november en vormen een onderdeel van een nieuwe manier waarop de marktleider met zijn toeleveranciers wil omgaan.

Dat zegt de AH directie assortimenten, Erik-Jan Mares (houdbaar) en Marit van Egmond (vers), tegen Distrifood. Bedrijven die nog geen leverancier zijn van AH kunnen zich via www.ahpodiumdagen.nl inschrijven voor deelname. Tijdens de dagen worden ook workshops gegeven over wat het betekent om aan Albert Heijn te leveren, bijvoorbeeld op het gebied van EDI en informatie op etiketten. Volgens AH zijn ook toeleveranciers die slechts een deel van de winkels of winkels in een bepaalde regio willen beleveren welkom tijdens de dag.

Poot

AH hield eerder dit jaar een bijeenkomst voor de dertig grootste toeleveranciers. Vanaf januari worden dit soort bijeenkomsten ook op categoryniveau georganiseerd. De AH Podiumdagen moeten, als derde poot, de plek worden waar nieuwe partijen zich kunnen presenteren aan het management van AH. De grote landelijke leveranciersdagen worden niet meer georganiseerd. Volgens Van Egmond en Mares wil AH de drempels verlagen in de communicatie met de toeleveranciers: ‘Wij hebben verantwoordelijkheden lager in de organisatie gelegd en eisen van onze mensen dat bedrijven binnen 24 uur in ieder geval altijd iets van AH horen als ze met een vraag komen of een nieuw product willen aanbieden. Al is het een sms’je.’

 

Lees zaterdag het uitgebreide interview met Mares en Van Egmond in het weekblad Distrifood

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin