Doorgaan naar artikel

The Greenery desinvesteert en focust op retail

The Greenery verkoopt de aandelen in groentesnijderij Hessing.

Met de opbrengst wil de afzetorganisatie meer investeren in de relatie met grootwinkelbedrijven. Het bedrijf noemt zich in het persbericht over de transactie ook ‘marketing- en distributiebedrijf’. Een woordvoerder: “We kunnen met deze transactie ons werkkapitaal vergroten om onder meer te investeren in marktkennis. We willen binnen de retailstrategie goede kennis van de markt hebben om partner van retail te blijven en uit te bouwen.” Of de opbrengst ook nodig is om extra financiering af te lossen voor het reorganisatieplan Phoenix, wil de afzetorganisatie niet zeggen.

Telers zullen in eerste instantie niets merken van de aandelentransactie. De vaste afspraken voor telers die aan Hessing leveren, blijven gehandhaafd. Wat het effect is van de verkoop op het resultaat voor The Greenery is niet duidelijk. De  deelnemingen zorgden in de afgelopen financiële boekjaren juist voor stevige bijdragen aan het resultaat van The Greenery.

Familiebedrijf Hessing is met een jaaromzet van zo’n 200 miljoen euro en een afzet van ongeveer 250 miljoen verpakkingen per jaar één van de grootste verwerkers van verse groente en fruit in Nederland. Er werken circa 1250 mensen bij Hessing, vanuit vijf productlocaties. De onderneming beschikt over een eigen transporttak. De versproducten worden geleverd aan verschillende supermarktketens in Nederland en België en aan de Europese foodservice-industrie.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin