Doorgaan naar artikel

BN’ers zijn gek op groente

“Als sector hebben we bondgenoten nodig die ons helpen groente en fruit aantrekkelijk te maken voor een groot publiek. Het initiatief van Variatie in de Keuken sloot goed aan bij onze doelstelling om die bondgenoten te zoeken”, aldus Gert Mulder, directeur van het GroentenFruit Huis.

GroentenFruit Huis is hoofdpsonsor van de campagne Gek Op Groente van de stichting Variatie in de keuken. Gisteravond werd de campagne gelanceerd met een diner voor de bekende Nederlanders die als ambassadeur fungeren. Mensen als Antoinette Hertsenberg, Angela Groothuizen, Wilfred Genee, Sacha de Boer, Jochem Uytdehaage en Paul Rosenmöller, met een gemeenschappelijke affiniteit met duurzaam en gezond voedsel zaten aan aan het Different Diner in Museum Van Loon in  Amsterdam.

Groente speelde deze avond de hoofdrol en het is de bedoeling zoveel mogelijk mensen te inspireren meer groente te eten. Variatie in de Keuken wil met de ‘Gek op Groente’ campagne de eerste stap zetten om de missie te bereiken dat in 2040 iedereen minstens één gevarieerde en groenterijke maaltijd per dag eet.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin