Doorgaan naar artikel

Verse AGF nu buiten schot in prijzenoorlog

Albert Heijn-medewerkers hebben in de winkels maandagochtend circa duizend prijskaartjes verhangen om producten af te prijzen.

Daar waren geen verse AGF-producten bij, stelt een AGF-manager op basis van de informatie van het hoofdkantoor. De tomatenbrede actie bij AH (alle tomaten voor de halve prijs) stond al gepland. In de duizend afgeprijsde artikelen zijn wel verwerkte groente en fruit opgenomen, met producten als diepvriesgroente of appelmoes.



Het wil niet zeggen dat de prijzenoorlog niet bij groente- en fruittelers zal doorklinken, maar de prijsverlaging raakt op dit moment niet direct de categorie verse AGF, overigens wel verse zuivel.



Retaildeskundigen verwachten wel dat supermarkten aan de inkoopkant voor hun hele assortiment proberen voordelen te behalen, waardoor daar extra druk kan ontstaan.



Albert Heijn richt de kortingsaanval voorop op rivaal Lidl. ”Wij zien dat met name Lidl een heel stevige ontwikkeling doormaakt. We zien dat de klant acties en voordeel zoekt”, zegt topman Sander van der Laan in het AD zaterdag. “Het klopt dat steeds meer mensen de weg naar onze filialen weten te vinden”, laat Lidl bij monde van een zegsvrouw weten. “Wij bieden klanten altijd producten van de hoogste kwaliteit te bieden, voor de laagste prijs. Op dit concept wordt enthousiast gereageerd en dat moedigt ons aan om het voort te blijven zetten.”

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin