Artikel

Salanova succesvol in supermarkt VS

0 60 Algemeen

Onder de merknaam Sweet Butter heeft het slaconcept Salanova van zaadveredelaar Rijk Zwaan, eind vorig jaar een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt in de Amerikaanse supermarkten.
001_boerderij-image-GFA106100I01.jpg


Dat blijkt uit een recent Amerikaans Retail Market Watch Report. In de
periode dat Amerika in de van was van de E.coli crisis bij verse spinazie,
realiseerde het sla-assortiment van leverancier Fresh Express een omzet van $
4,5 miljoen in slechts elf weken. Een belangrijke rol was daarbij weggelegd voor
de nieuwe introductie Sweet Butter, waarvoor de multi-bladsla Salanova van Rijk
Zwaan wordt gebruikt. De introductie van Fresh Express liet het derde kwartaal
van 2006 grote merkproducenten als Pepsi, Kraft Food en Procter & Gamble
achter zich.

UniekFresh Express, sinds vorig jaar onderdeel van
Chiquita Brands, is de grootste producent van gesneden sla in de VS. Sindsa vier
jaar werkt het bedrijf samen met Rijk Zwaan. Jennifer Whittle, mede
verantwoordelijk voor de innovaties van Fresh Express, omschrijft Salanova als
een geweldige combinatie van smaak, structuur en kwaliteit. “De sla is uniek
vanwege zijn zoete smaak, zachtheid en frisheid.”

door Redactie GFActueel laatste update:17 dec 2008

reageer

Of registreer je om te kunnen reageren.