Doorgaan naar artikel

Grote supers sneller om naar Spaanse groente

Spaanse glasgroente hebben voor een belangrijk deel bezit genomen van de AGF-schappen van de grote winkelketens in Nederland. Bij kleinere ketens ligt meer Nederlands product, blijkt uit een steekproef.

Van de basisproducten glasgroente heeft Jumbo Spaanse paprika’s, komkommers, courgettes, aubergines en losse tomaten. Een vrijwel gelijk beeld is zichtbaar bij Albert Heijn. Dat blijkt uit een steekproef bij vijf winkels (Jumbo, AH, Emté, Plus en Lidl).

Kleinere ketens als Lidl, Emté en in mindere mate Plus hebben nog een ruimer Nederlands aanbod. Lidl heeft met Nederlandse rode paprika (en stoplichten) en losse en trostomaten duidelijk nog een Nederlandser aanbod aan basisproducten in glasgroente. Bij Plus is een deel van de paprika’s Nederlands en zijn de losse tomaten ook nog Nederlands.

Bij alle winkelketens zijn de trostomaten wel Nederlands en een belangrijk deel van de speciale tomaten. Uitzondering is de cherrytomaat waarbij Spaanse en Marokkaanse zijn te vinden bij onder meer Jumbo en Albert Heijn.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin