Doorgaan naar artikel

Aardwarmtelogo open voor brede deelname

Gebroeders Vahl in IJsselmuiden voeren een aardwarmtelogo voor de komkommers van hun bedrijf. Het tweede bedrijf Voorhof uit het aardwarmtecluster in de Koekoekspolder volgt snel.

Dat verwacht Radboud Vorage, directeur van Greenhouse Geopower, het energieleverende bedrijf van het aardwarmtecluster. Vahl (Best of Four) en Voorhof (Best Fresh Group) leveren de komkommers en tomaten aan verschillende afzetketens. Het logo staat open voor meer bedrijven, aldus Vorage. “Het zou mooi zijn als het breed navolging kreeg, maar het is bij nadruk geen consumentenlogo. Het staat op de dozen om business to business te communiceren.” In het verleden zijn gesprekken geweest om een gemeenschappelijk logo te gaan voeren, maar die gesprekken hebben tot dusver niets opgeleverd. Vorage: “De bedrijven hebben verschillende afnemers, ik denk dat dit de reden is dat er nog geen gemeenschappelijk logo is.”

Op het logo is een aardbol te zien met daarin de warme aardkern. De aardkern, met een temperatuur van meer dan 5000 graden, produceert warmte. Die straalt langzaam naar buiten. Op 2 kilometer diepte in de aardkorst is het nog ruim 70 graden. Deze warmte wordt gebruikt om de kassen te verwarmen. De tekst op het logo is naast Nederlands ook in het Duits en Engels.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin