Doorgaan naar artikel

‘Groei online afzet vooral in buitenland’

Verdere groei van online verkoopplatform Service2Fruit moet voornamelijk worden gezocht in het buitenland.

Dat zegt Peter Vereecken van Vereecken Fruit. Met zijn broer is hij een van de initiatiefnemers van het online afzetten van fruit via Service2Fruit. De weerstand die telers en hun traditionele afzetorganisaties hebben tegen deze manier van afzetten zorgde er drie jaar geleden bijna voor dat het platform niet van de grond zou zijn gekomen. Door de deelname van een aantal grote ongebonden fruittelers is het echter toch van de grond gekomen.

“Telers wilden hun oude commissionair niet passeren en veilingen verbieden hun leden om product via internet aan te bieden”, schetste Vereecken vandaag in Amsterdam op de bijeenkomst Visie op Agrarisch en Food 2015 van ABN Amro. En die weerstand blijft aanwezig.

De online verkoop is ondertussen toch goed voor 10 procent van het totale Nederlandse hardfruitvolume. Maar desalniettemin zoekt Service2Fruit groei eerder in het buitenland dan in Nederland.

 

Meer over Service2Fruit en hoe online verkoop bijdraagt aan prijstransparantie is te lezen in Groenten & Fruit editie 9, vanaf pagina 6, ook digitaal te bekijken.

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin