Doorgaan naar artikel

NFO lovend over campagne Conference

Proeverijen van Conferenceperen in Duitse winkels hebben ertoe geleid dat twee grote retailketens de Conference hebben opgenomen in het assortiment.

Veel Duitse retailketens zagen tijdens de proeverijen hun verkoop toenemen tot wel 40 procent, zo meldt de NFO.

Een exporteur van Conference naar Duitsland is verbaasd over de positieve uitkomst. “Wij herkennen ons er niet in, maar misschien is het bij andere exporteurs een ander beeld. Er is wel meer vraag naar Conference, dat moet ik wel zeggen.” NFO-voorzitter Johan van Haarlem zegt voorbeelden te kennen “waarvan je werkelijk achterover valt.  Ik kan die trend echt bevestigen.”

De fruittelersorganisatie roept exporteurs op om de campagne zo goed mogelijk te benutten en de relaties met Duitsland blijvend te versterken door het leveren van kwalitatief goede Conference.

Gemiddeld 95 procent van de Duitse consumenten waardeert de smaak als goed of zeer goed en ruim 50 procent van de proevers gaat over tot aankoop van Conference. Vele Duitse retailketens zagen tijdens de proeverijen hun verkoop toenemen tot wel 40 procent.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin