Doorgaan naar artikel

Pink Lady zoekt groei; correctie Conference

Aldi heeft deze week Pink Lady- appels in de aanbieding voor 33 cent per stuk. Daarmee is de appel zeven cent duurder in de actie dan Elstar bij AH volgende week (26 cent per stuk).

Via acties bij prijsvechters poogt Pink Lady vanuit het topsegment ook bij prijsbewuste kopers in de picture te komen. De appel is al lang op de Nederlandse markt te koop, maar wil het marktaandeel uitbreiden. Nu levert het Franse Association Pink Lady Europe Orange drie procent van de verkochte appels in Nederland. Daarvoor heeft het wel een marketingbudget van 1,8 miljoen euro beschikbaar. Volgende week ligt Pink Lady bij Albert Heijn in de actie voor 48 cent per appel, wel gelegd op schaal.

Ter vergelijking:  Elstar heeft een aandeel in Nederland van 39,8 procent en Jonagold 19,8 procent. Dat zijn de meest verkochte appels in Nederland, met Junami op 4,2 procent en Kanzi op 3,5 procent, net voor Pink Lady.

Correctie Conference

Voor de afzetmarkt van Conference vallen deze week twee bewegingen op. De groothandelsmarkten in Engeland en Duitsland laten deze week een prijsherstel zien van (omgerekend) vijf eurocent. Op de Belgische veilingen kwam de klokprijs juist weer iets onder druk. De grotere maten exportwaardige Conference konden het niveau van net onder de zeventig cent niet volhouden. De prijs zakte twee tot drie cent weg. De binnenlandse markt wordt deze week niet intensief ondersteund met acties.

Bekijk meer

Share this

Gerelateerde artikelen

Beheer
WP Admin